6 Mayıs 2014 Salı

Forex’te Sistem Nasıl İşliyor? Nasıl Para Kazanılıyor?

Forex piyasasına yeni giriş yapacak kişiler, ilk etapta forex’te sistemin nasıl işlediğini tam olarak anlamıyorlar. Piyasanın en büyük özelliği olan kaldıraçlı alım satım işlemleri, yeni yatırımcıların aklını bir hayli karıştırıyor. Bu nedenle kısada olsa forex piyasasında sistemin nasıl işlediğini ve yatırımcıların nasıl para kazandıklarını anlatmak istedim.

Dünyanın En Kazançlı Piyasası FOREX! 


Aslında forex’in tarihi incelendiğinde geçmişinin 1974 yıllarına dayandığını görmekteyiz. En yalın haliyle forex’te işlemler bir para biriminin diğer bir para birimine çevrilmesi anlamına gelmektedir. Bu nedenle forex’e kaldıraçlı döviz alım satım işlemleri denilir. Tabi zaman içerisinde piyasada kullanılan enstrümanlarda değişiklik göstermiştir. Günümüzde forex piyasasında; emtialara, paritelere, hisse senetlerine ve daha birçok yatırım aracına yatırım yapabilirsiniz.

Piyasada kullanılan kaldıraç oranı ise; şuan yasal yatırım piyasaları arasında forex’i en kazançlı kapı haline getirmektedir. Ülkemizde SPK tarafından belirlenen maksimum kaldıraç oranı 1:100’dür. Yani 1 dolar ile alım yaptığınızda 100 dolar ile alım yapmış gibi işlem görürsünüz.

Forex’te Sistem Nasıl İşliyor – Karikatüristik Anlatım 


Aşağıdaki karikatürize edilmiş grafiği ben hazırlamadım ancak piyasanın işleyişi hakkında en basit şekilde anlatımın bu olduğunu düşünüyorum. Karikatürü incelediğinizde kazanırken kaldıraç oranının devrede olduğunu, kaybederken de kaldıracın devre dışı olduğunu anlayacaksınız. Yani forex piyasasında kazancınız 100 ile çarpılırken, kaybedeceğiniz maksimum para yatırdığınız tutar kadardır. İşte bu yüzden forex dünyanın en kazançlı yatırım piyasasıdır.



Forex’i Basit Haliyle anlamak için Video 

Geçtiğimiz günlerde ALB Menkul Forex Şirketi’nin yarı viral olarak piyasaya sunduğu forex videosu da, piyasada sistemin nasıl işlediğini anlamanız için güzel bir örnek olarak gösterilebilir. Videoyu dikkatli bir şekilde izlerseniz kaldıraçlı forex sisteminin nasıl çalıştığını, para kazanmak ve kaybetme oranlarının nasıl işlediğini rahatlıkla anlayabilirsiniz.


Forex’e girmeye karar verdiniz peki Firmayı Nasıl Belirleyeceksiniz? 


Forex piyasasında para kazanacağına karar verdiniz, şimdi sırada işlemlerinizi yapacağınız bir aracı kurum bulmak var. Aracı kurum tercihinizde birinci kriterin yasal ve SPK onaylı bir forex şirketi olması olmalıdır. Geçtiğimiz ay SPK onayı olmayan HedefOnline Forex firmasının yaptığı 15milyon dolarlık vurgun bu noktada bizlere ders olmalıdır. (İlgili Haber için Tıklayın)

SPK denetimde olan tüm yasal firmalarla rahatlıkla kaldıraçlı alım satım işlemleri yapabilirsiniz. Firmanızı seçerken, online eğtiim, promosyon, canlı destek ve kampanyalar gibi özelliklerini iyi bir şekilde araştırmanızı öneririm. Çünkü piyasaya yeni giriş yapacak bir yatırımcının en çok ihtiyacın olan şey; işlem yapacağı firmadan aldığı canlı destektir.

Ek olarak forex ile para kazanmanın yolları hakkında bir yazı yayınlamıştım geçtiğimiz günlerde. Bu yazıda; piyasalara yeni giriş yapacak yatırımcılara en bilinen para kazanma yollarını anlatmıştım. İlk yatırımlarınızı yapmadan bu içeriğe de göz atmanızı öneririm.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder