23 Haziran 2014 Pazartesi

Ramazan Ayında Cebinizden Ayıramayacağınız 3 Mobil Uygulama


2014 senesinin sultanı Ramazan ayına az bir süre kaldı. Bende bu ayın anlam ve önemine istinaden hem kişisel blog sitemde okurlarım mübarek ramazan aylarını şimdiden kutlamak istedim hem de 12 ayın sultanı olan bu ayda mobil telefonlarında işlerine yarayacak uygulamaları tanıtmak istedim. Sözü uzatmadan direk ramazan ayı için seçtiğim 3 uygulamaya geçiyorum.

Ramazan Davulu Uygulaması 


Hani hep deriz ya “NEREDE O ESKİ RAMAZANLAR” işte o eski ramazanları hatırlatacak güzel bir mobil uygulama. Özellikle büyük şehirlerde Ramazan davulcusunun tokmak sesiyle uyanmak neredeyse imkansız artık. Bu uygulama sayesinde davulcunun tokmak sesi kulaklarınızda çınlayacak. Alarmı istediğiniz saate manuel olarak ayarlayabilirsiniz. Ek olarak alarm çalarken cihazı sallayarak davulun ritmini hızlandırabilirsiniz.

Ramazan Davulu Mobil Uygulaması Ekran Görüntüsü Aşağıdaki Gibidir.






Ramazan Rehberi Uygulaması


Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından hazırlanmış özel Ramazan Ayı uygulaması içerisinde; bu aya özel tüm bilgilere erişebilirsiniz. Uygulamanın başlıca özellikleri arasında; tüm illere ait imsakiye bilgileri, dünyanın farklı ülkeleri için imsakiye bilgileri, Ramazan ayı ile alakalı Ayet ve Hadisler, Ramazan ayı hakkında sıkça sorulan sorular ve cevapları, Ramazan ayı ile alakalı vaazlar ve hutbeler gibi birçok bilgiye tek uygulamadan ulaşabilirsiniz. Bu özel ayda her mobil uyumlu cihazda kesinlikle olması gereken bir uygulama. Ramazan –

Namaz Rehberi Mobil Uygulaması Ekran Görüntüsü Aşağıdaki Gibidir.






Namaz Vakitleri Uygulaması 


Oldukça basit ancak fonksiyonel bir uygulama. Bana göre uygulamanın en güzel özelliği her belirlenen ezanı okumasıdır. Namaz vakitleri diyanetin resmi sitesinden alınmaktadır. Ek olarak 203 farklı ülkeye göre namaz saatleri uygulama içerisinde mevcuttur. Yazılım widget halinde çalışmaktadır.

Namaz Vakitleri Mobil Uygulaması Ekran Görüntüsü Aşağıdaki Gibidir.






NOT: Uygulamaların hepsini kendi cihazıma indirdim ve denedim. Hepsi işinize yarayacak, kolay kullanıma sahip ve işlevsel uygulamalar. Google Play ve App Store üzerinde Ramazan ayı ile ilgili daha birçok uygulama var. Ben aralarından en çok beğendiğim 3 tanesini sizlere tanıttım.

Şimdiden tüm İslam Aleminin Mübarek Ramazan Ayının Hayırlara vesile olmasını dilerim...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder