18 Temmuz 2017 Salı

Türkiye'de Bitcoin İşlemleri Nasıl Gidiyor?

Sizi bilmem ama benim düşünceme göre piyasaların yükselen yıldızı bitcoin. Yani dolar nasıl olsa yükselecek diyerek herkes almaya başlıyorsa; işte bitcoin de aynı konuma gelmiş durumda. Peki, bu işlemler Türkiye'de nasıl gidiyor? Alıp satmak mümkün mü, yoksa üretim mi yapsak? 

Şimdi sizlere bu konulara bakışımdan ve edindiğim bilgilerden bahsetmek istiyorum. Eğer bitcoin nedir bilmiyorsanız da sizi buraya alalım: https://paratic.com/bitcoin-nedir-ne-ise-yarar/

2008-2009 döneminde hayatımıza giren bitcoin, ilk başta endişe dolu bakışların kurbanı olurken; artık altından daha değerli. Sanal para mı olurmuş diye karşıladıktan sonra, kısa bir sessizlik dönemine girdi. Bu süreçte gücünü iyice toplamış ki dönüşü muhteşem oldu.

2011 yılından sonra iyice ilgi çekmeye başlayan bitcoin, ülkemizde hem yatırımcıları hem de madencileri ile en gözde sanal paralardan birisi. İlk başta sanal para olmaz derken, şimdi türevleriyle ilgilenmeye başladık ve her geçen gün yeni bir isimle karşılaşır olduk. Ülkemizde de aynı hızla ilerlediğini söylemek son derece mümkün.

Birkaç teknoloji ve webmaster forumuna göz attığım zaman olaylara hakim olan kişilerin, ustaca açıklamalarını görüyorum. Bunlardan anlaşılan en iyi şey ise bitcoin ülkemiz sınırları içerisinde oldukça ilgi görüyor ve birkaç yıldır üretimi yapılıyor.

Alım – satım konusunda endişelerin de ortadan kalktığını görüyorum. Herkes kendince bir yol bulmuş ve yatırımını yapıyor. 2017 yılının başından bu yana yaşanan yükselişi kaçıranların isyanlarından, alternatif kripto paralara yönelenlere kadar geniş bir Türk yatırımcı kitlesi bulunuyor.

Açıkça söylemek gerekirse; üç aşağı beş yukarı 10 bin liraya toplanan bir bilgisayar ile üretim yapmak yerine yatırım yapmanın daha mantıklı olduğu ortadadır. Ekran kartlarının kara borsaya düşmesi, havuzlara katılmadan para kazanmanın mümkün olmaması gibi birçok neden, yatırım yapmanın daha mantıklı olduğunu kanıtlıyor.

Elbette bitcoine yatırım yapma konusunda biraz geç kalınmış olabilir. Çünkü 1 bitcoinin değeri güncel verilere göre 2000 dolar civarında. Ama yine de değerin yakında 100 bin dolara kadar yükselmesi muhtemelen görünüyor. Bu paralar benim için büyük diyorsanız litecoin, ethereum gibi alternatifleri değerlendirebilirsiniz.

Litecoin 43 dolar civarındayken, Rusya desteğini arkasına alan ethereum 195 dolarda. Bu alternatifler dışında da birçok kripto para bulunuyor. Keyfinize ve mantığınıza yatan bir tanesine yatırım yapmak mümkün.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder