16 Aralık 2013 Pazartesi

Sosyal İmleme Kullanımı ve Hesaplarım (Social Bookmarks)

Sosyal imleme dünyada inanılmaz bir aktiflik derecesinde kullanılıyor. Hatta günümüzde pinterest, stumbleupon vs. gibi dev sosyal medya sitelerinin temeli sosyal imleme sitelerinden alınmıştır. Mantıkları aynıdır. Ancak webmaster dünyası tarafından sosyal imleme (social bookmark) sitelerinin tavan edilmesinden dolayı günümüzde popülerliğini yitirmiştir. En azından ülkemiz için öyle. Artık insanlar sosyal imleme siteleri yerine, daha aktif olabildikleri ve gerek görsel, gerekse yazılı paylaşım yapabildikleri; tumblr, over blog tarzı siteleri tercih ediyorlar. Ancak ben yinede sosyal imleme sitelerini kullanıyorum.

Dünyada olup biten her şeyi tamamen kendi tercihlerime göre kategorize edip takip edebiliyorum. Ayrıca “hmm geçen bir siteye girmiştim o makaleyi çok beğenmiştim, acaba adresi neydi?” gibi kafama takılan sorunlarda anında çözüm üretebiliyorum ve açıp sosyal imleme hesaplarımı siteye tekrar giriyorum. Bir nevi yazarın rss (feedburner) akışına abone oluyorum. Webmaster’ların sadece kendi sitelerini bu hesaplar üzerinden imlemeleri ve spam yapmalarından dolayı aslında ciddi sosyal imleme kullanıcıları da rahatsız, zaten bu ağları kişilerin kısa sürede terk etme nedenlerinden bir tanesi de bu olabilir.

Türkiye’de her ne kadar sosyal imleme faydalı şekilde çok fazla kişi tarafından kullanılmasa da, dünya genelinde hala dev sosyal imleme sitelerini ciddi düzeyde takip edenler var. Bu noktada okurlarım arasında sosyal imleme sitelerini kullananlar veya takip edenler olduğunu düşünerek; ben de hem bu sitelerin ufak bir tanıtımını yapmak, hem de kendi hesaplarımı sizlerle paylaşmak istedim.

Yabancı Sitelerdeki Social Bookmark Hesaplarım:

Türk Sitelerindeki Sosyal İmleme Hesaplarım: 

Evet iki yerli, iki de yabancı olmak üzere toplam 4 imleme hesabı kullanıyorum. Başka hesap açmayı da düşünmüyorum. Yeni yazılarımda görüşmek üzere, esen kalın...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder