30 Ağustos 2014 Cumartesi

SEO ve Sosyal Medya ilişkisine derinlemesine bir bakış


Eskiden SEO adı altında yapılan çalışmalar ile şuan yapılan çalışmalar arasında dağlar kadar fark var. Şuan düşündüğümde; sanki o zaman hiç iş yapmıyormuşuz gibi gelse de olayın derinine indiğimde vaktimin tamamını bilgisayar başında geçirdiğimi hatırlıyorum. Yani SEO değişiyor, yöntemleri ve uygulamaları değişiyor ancak SEO’ya harcanan vakit webmasterlar tarafından sabit ve bu sabit vakitlerinin neredeyse tamamı.

Evet eskiden site açmak büyük bir olaydı. Site iki üç toplist ve foruma eklediğinde ise site neredeyse uçuşa geçiyordu Google üzerindeki anahtar kelimelerde. Tabi ki bu saltanat böyle sürmedi. Ardından düzenli olarak güncellemeler, backlink çeşitliliğine dayalı algoritmalar, pageranklar, no followlar - do followlar, trustranklar falan derken ve en sonunda sosyal medya sitelerinin patlaması ile tüm kayışlar koptu…

Artık SEO ve Sosyal Medya Ayrı Değerlendirilmeli 


İlk olarak webmaster camiası içerisinde Sosyal Medya SEO’nun bir alt dalı gibi görünüyordu. Bence artık olay alt dal olmaktan tamamıyla çıkmıştır. Nedeni benim kendi projelerimde sosyal medya ile neredeyse arama motorları trafiğine yakın bir hit çekmem.

Olayı şöyle düşünelim. Totaline SEO denilen işlemlerin hepsini ne için yapıyoruz? Sitemize hit çekmek için. Eee SEO’nun alt dalı gibi gösterilen bir mecradan daha fazla hit çekebiliyorsam, o zaman oturup SEO ve Sosyal Medya’yı sitem için ayrı sınıflarda değerlendirmenin vakti gelmiş demektir. Zaten büyük portallar ve e-ticaret sitelerinde durum yıllardır böyle. Ancak ben bu konuyu, kişisel blog veya nish alanlarda blog açıp yazan webmaster arkadaşlar için ele alıyorum.

O zaman sosyal medya ve seo güçleri dengelenmiştir denilebilir. Çünkü iki iştede amaç hit çekmek ve iki şekilde de birbirine yakın hitler çekebiliyorsak; olay eşitlenmiştir.

+ Peki bu çalışmanın adı ne? 
- Bence SOSYAL SEO!

SEO ve Sosyal Medya Nereye Gidiyor?


Google 2013 senesinden başından beri bana göre webmasterları çok zorluyor. Sürekli akıllarını farklı şeylere odaklamalarını sağlıyor. Ancak genel bir bakış atıldığında; google bariz şekilde webmasterları oyaladığını görebiliriz. Sürekli yeni çıkan şeyler, algoritmalar, özellikler vs vs vs…

Aynı durum sosyal medya siteleri içinde geçerli. Geçtiğimiz aylarda Facebook sayfalarındaki etkileşimin eğer yayın içerisinde link varsa neredeyse 0’lara kadar düştüğüne şahit olduk. Yani facebook’ta aynı google gibi elindeki hiti kaybetmemek ve elindeki hitten daha fazla para kazanmak için ilk webmsater camiasını kullanıp; ardından ilk onların biletini kesmeye başladı.

Tahminlerimce çok kısa sürede Twitter üzerinden gelen hitlerde de ciddi düşüşler ve etkileşim kayıpları başlayacaktır.

Ancak yinede sosyal medya şuan arama motorları üzerinden trafik çekmekten çok daha etkili. SEO’nun ciddi bir sağlamlığının olmaması ve sosyal medyasız backlink’lerin etkisinin göstermemesi zaten bizi sosyal medya kullanmaya zorunlu bırakmaktadır. Eğer etkili kullanırsanız birçok kelimede çok daha hızlı yükseldiğinize şahit olacaksınız.

Ben kişisel blogumda sosyal medya, seo ve webmaster üçgeni hakkındaki görüşlerimi kısa kısa notlarla sizlere aktarmaya çalıştım. Konuyu sizlerden gelen yorumlarla geliştirebilir ve tartışarak güzel sonuçlar bulabiliriz.

Saygılar…