23 Ekim 2014 Perşembe

Dünyanın En İlginç 2 Uçağı

Birçoğumuz atlatmış bile olsa uçuş korkusuna sahipti veya hala sahip. Tüm bunları bir kenara bırakın ve şunu düşünün: Ya üretilen o uçakların ilk uçuşuna katılanlardan olsaydınız ne hissedersiniz?

Yapılan bazı araştırmalarla dünyanın en ilginç uçakları listelenmiş. Kimisi başarılı olsa bile kimisi daha ilk uçuşunda paramparça olmuş. İşte bu uçakları sizlerle paylaşmak istiyorum ve gerçekten ilginizi çekeceğini düşünüyorum:

Caproni Ca.60 Noviplano



İtalyan mühendis Giovanni Battista Caproni tarafından transatlantik uçuşlar için Caproni Ca.60 Noviplano isimli bir uçak tasarlanmış. Bu uçak 100 yolcu kapasiteli, 9 kanatlı ve 8 motorlu bir uçaktır. Görüntüsü bir gemi veya uçaktan çok daha farklı olan bu uçak, dengede durabilmek için iki tarafından iki adet dubaya ihtiyaç duyuyor. Toplamda 8 kişilik mürettebat ile uçan Caproni Ca.60 Noviplano, 23,45 metre uzunluğunda ve 9,15 metre yüksekliğindeydi.

Dolu ağırlığı ise 26 bin kilogram olan bu uçak, 30 metre kanat açıklığına sahip. Sıvı soğutmalı 400 beygir gücündeki Liberty L – 12 V12 motorlarıyla havalanan Ca60, ilk kez 1921 yılında havalandı. Ancak ilk uçuşunda düştü ve paramparça oldu. Şans yakalayamayan bir hava aracı olmasına rağmen, kalabalık transatlantik uçuşlarının öncüsü olarak kabul edilmekte.

Hazar Denizi Canavarı (Ekranoplan)


Rusların soğuk savaş zamanında yarı uçak yarı gemi olarak geliştirdikleri gizli bir askeri projenin kod adı, Hazar Denizi Canavarı'dır. 1960'lı yılların ortalarında Amerikan casus uyduları tarafından tesadüf eseri tespit edilmeden önce varlığından kimse haberdar değildi. 20. yüzyılın sonuna gelindiği zaman ise olay çözüldü. Bu canavar aslında Sovyet lideri Nikita Kruscev'in yakın arkadaşı olan Aerodinamik Uzmanı Rostislav Alekseyev'in geliştirdiği ve Ekranoplan olarak nitelendirdiği yeni bir tür hava taşıtıydı.

Ekranoplan, sürekli olarak denizin 15 – 20 metre kadar üzerinden uçup, hızlı bir hareket kabiliyetine sahipti. Ayrıca az bir yakıt tüketimi vardı. Tam olarak havada olmadığı için hem hava radarları hem de tam olarak su üzerinde olmadığı için denizaltı sonar, radarları tarafından tespit edilemiyordu.birkaç değişik modelde Ekranoplanlar, Soyvetler donanması tarafından uzun yıllar boyunca asker ve mühimmat taşınması için kullanıldı.

400 – 500 kişi kapasiteli ve bir seferde yüzlerce ton taşıyabiliyordu. Soğuk savaş bittikten sonra maliyetleri ve bakımsızlıkları sonucunda proje askıya alındı. En büyük handikap ise dalgalı denizlerde uçuşunun riskli olmasıydı. Gemi taklidi yapan uçaklara verilen isim