28 Mayıs 2014 Çarşamba

Blog Yazarak Para Kazanmak! Hayal mi? Gerçek Olabilir mi?

Belki de internetin icadından sonra (neydi ne oldu) sadece ülkemizde değil tüm dünyada en çok tartışılan konulardan bir tanesidir blog yazarak para kazanılıp kazanılamayacağı konusu. Bu tartışma yıllardır web üzerinde devam etmektedir. Google’ye “blog yazarak para kazanmak” yazın ve çıkan siteleri biraz karıştırın, göz gezdirin. Konunun ne denli karmaşık ve yazarlar tarafından bile bilinmez olduğunu kısa sürede sizde anlayacaksınız. Sorunun ortaya atılmasından yıllarca sene geçmesine rağmen, hala kişiler düzenli olarak tartışmaya devam etmektedir bu soruyu!


Bu Sorunun Neden Cevabı Yok? 

Şimdi gelelim bu sorunun neden bu kadar tartışıldığına…
Veya neden bu sorunun da diğer sorular gibi “evet” veya “hayır” gibi bir cevabı olmadığına… 

Öncelikle eğer bir soru sürekli tartışılıyor ve hiçbir zaman cevap bulunamıyorsa; o konu da henüz bilinmeyen, ortaya çıkmayan birçok şey vardır. Bu durumu en iyi şöyle tarif edebilirim. Borsa’dan çok para kazanan, zengin olan binlerce kişi vardır. Ancak borsadan para kazanmak mümkün mü diye bir konu açsak günlerce aylarca tartışılır. Yarısı uzak durun batarsınız der, yarısı evet zengin olunur ama önce borsayı öğrenmek gerek der. Örneğin zamanında r10 sitesinde bu konuyla ilgili şu tartışmayı bir inceleyin, demek istediğimi daha net anlayacaksınız.

İşte blog yazarak para kazanma konusu da aynı bunun gibidir. Çünkü bir kesim ciddi anlamda para kazanmakta iken, bir kesim ne yaparsa yapsın para kazanmamaktadır. O zaman bu sorunun cevabı aslında bu işi yapmak isteyen kişidedir.

Kişi Bu Soruyu Önce Kendisine Sormalı? 


Öncelikle kişi “blog yazarak para kazanmak mümkün mü” diye değil “acaba ben yazsam bana para verirler mi” diye kendisine sormalı! 

Belki de sorunun tüm cevabı buradadır. Örneğin ben yazarak para kazanıyorum. Ancak borsa – forex gibi yatırım piyasaları hakkında muazzam bir bilgi sahibiyim. Ve gerçekten yazdıklarımı önemsiyorum. Kişilerin fayda sağlamasını amaçlıyorum. Eğer ben bu amaçla yazarsam tabiî ki para kazanırım. Ancak henüz borsayı hiç bilmeyen biri sadece para kazanma amacıyla gelipte borsa sitesi açarsa, o kişinin para kazanması imkansızdır.

Yani demek istediğim şu; eğer sizde para kazanacağınız bir blog siteniz olsun istiyorsanız; öncelikle hangi alanlarda uzman ve toplum genelinden daha bilgili olduğunuzu çıkartmalısınız. Eğer moda manyağı bir şahsiyetseniz, hiç korkamayın moda blogu açın ve uzun vadede para kazanacağınızdan emin olun. Hah kazandığınız para emeklerinizin karşılığı olur mu veya hayalinizden bile daha fazla para kazanır mısınız orasını ben bilmem. Ancak gerçekten uzmanlık alanınız varsa ve o konuda ciddi bilgi birikimine sahipseniz o konuda blog yazarak para kazanacağınızdan kesinlikle şüpheniz olmasın.

Tamam Anladım! Para Kazanacağım Ama Ne Kadar? 



Evet blog yazarak para kazanılabildiğini anladık. Ancak bunun miktarı neye göre belirlenir, ne kadar kazanırım konusu gerçekten tam bir muamma. Çünkü konunun bu kısmında muazzam faktörler var. Daha önce BorsaNasılOynanır1’de web sitesi açarak para kazanmak isteyenlerin neler yapması gerektiğini burada anlatmıştım. Bu içeriğe bir göz atın: http://www.borsanasiloynanir1.com/internetten-para-kazanma-yollari/#Web_Sitesi_Aarak_Para_Kazanma_Yollar

Yazıda da gördüğünüz gibi, ne kadar kazanacağınız tamamen size kalmış. Ancak insanlar kesin bir cevap duymak ister bunu biliyorum. O nedenle bende bu soruya şöyle bir cevap vereceğim.

Eğer niteliksiz yazılar yazarak para kazanmak istiyorsanız; r10 – wmaracı gibi webmaster forumlarında backlink almak için yazılan tanıtım yazılarını yazarak para kazanabilirsiniz. Kelimesi 0,1 TL civarı sanırım. Yani günde 15 yazı yazsanız günlük 30 TL eder. Ayda 900 TL gibi bir miktar eder. Bir üniversite veya lise öğrencisi için hiç azımsanmayacak bir meblağ iken; her gün 15 yazı yazmak her baba yiğidin harcı değildir. Ancak bu yazıları öyle çok ciddiye almayın belirli bir süre sonra insan otomatiğe bağlıyor zaten…

Eğer nitelikli bir yazarsanız ve gerçekten uzmanı olduğunuz konularda ciddi içerikler yazabiliyorsanız; kendi blogunuzu açmanız ve o bloga uzun süre emek harcamanız en doğrusu olacaktır. Günümüzde kişisel blog sitelerinin aylık gelirleri 1.000 TL ile 1.500 TL arasında değişmektedir. Bu değişim sitenin hiti ve tanıtım yazısı, footer link, sponsor baner gibi faktörlere göre değişiklik gösterebilir. Ancak eğer tamamen niş alanlarda ve google tbm puanı yüksek finans gibi konulara yazabilen bir kişiyseniz; aylık kazancanız 5.000 TL ile 10.000 TL arasında değişebilir. Dediğim gibi tamamen sizin uzmanlık dereceniz ve okurlarınızın sizi takip etmesiyle birebir alakalıdır.

Her kişisel blog sitesinin vazgeçilmezidir Blog Yazarak Para Kazanmak Mümkün mü? Gerçek mi? konusu... Benimde sitemde olsun istedim. Kendimce bu konu ve soru hakkında yorumlarımı yazdım. Umarım beğenmiş ve okuyanların aradıkları cevapları bulabildikleri bir içerik olmuştur…

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder