2 Haziran 2014 Pazartesi

Twitter’da Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Web sitelerinizin offical sosyal medya hesaplarını en iyi şekilde optimize etmeniz gerekiyor. Artık sosyal medya optimizasyonu (SMO) en az arama motoru optimizasyonu (SEO) kadar önemli. Ek olarak SMO’da yakalanılan başarı web sitesinin SEO başarısına bire bir olarak yansımakta. İşte bu nedenle eğer web siteniz başarılı olsun istiyorsanız öncelikle sosyal medyada başarılı olmanız gerekecektir.

Sosyal medya denilince de Birinci sırayı tabiî ki Twitter’a veriyoruz. Eğer sizin Twitter üzerinde gerçekten paylaşılan, etkileşim halinde olan, offical hesabı takip edilen bir web siteniz varsa; ne Google’nin getireceği algoritmalardan, nede sitenizin SEO başarısından hiçbir şüpheniz olmasın. Çünkü Twitter’da paylaşılan, sevilen bir site; her zaman diğer rakiplerine göre 1 adım önce olacaktır.

Peki yeni bir web sitesi açtık ve Twitter hesabını oluşturduk. Nasıl etkili takipçilere ulaşacağız? Twitter üzerinde rakiplerimizin başarısına ulaşmamız için neler yapmamız gerekiyor? Bunun için kendimin sıklıkla kullandığı bir yol var. Birebir aynı yolu adım adım sizinle aşağıda paylaşıyorum.

Adım Adım Twitter Rakip Analizi Yapmak: 


  1. Öncelikle açtığımız web sitesine içerik olarak en yakın ve Twitter üzerinde etkili bir etkileşime sahip iki site bulunur. Örnek vermek gerekirse; Eğer bir borsa sitesi açıyorsanız ve Twitter’da borsa ile ilgili kişileri takip etmek istiyorsanız; öncelikle #borsa hashtag'indeki hesaplardan en popüler olan iki tanesini seçmeniz gerekiyor. Örnek olarak "BORSA" araması için @borsano1 ve @borsaistanbul  hesapları oldukça uygundur. 
  2. Twiangulate.com adresine girip üye olmalısınız. Basit üyelik işlemini tamamladıktan sonra ekranda gördüğünüz karşılaştırma pencereseniz alttaki resimde göründüğü gibi alakalı twitter hesaplarını yazınız. Bu iki alakalı hesabın takip eden ortak kullanıcıların tamamı o alanı takip eden ve sizin tam ihtiyacınız olan Twitter kullanıcılarıdır. 
  3. Bu kullanıcı listesinin altın değerinde olduğunu unutmayın. Ancak insanlar artık twitter’da eskisi kadar kolay takip etmiyor her hesabı. Bu nedenle bu listeyi çıkartın ancak hemen eklemeyin. Bekleyin siteniz otursun, Twitter hesabınız otursun. Takipçileriniz doğal yollarla artsın. Ardından bu kişileri ekleyin ve geri dönüş sağlamayanlarla birebir etkileşime geçin. 

Bu yazımda okurlarıma 3 adımda Twitter üzerinde rakip analizinin nasıl yapılacağını anlattım. Kendim tüm web projelerim için bu yöntemi kullanıyorum ve ciddi başarı elde ediyorum.Örnek olarak @borsano1 hesabı üzerinde paylaştığım bir iki tweet örneğini inceleyebilirsiniz. Örnek tweet üzerinde de göreceğiniz gibi borsanasiloynanir1.com sitesinin offical twitter hesabı üzerinden ülkemizdeki direk olarak borsa ile alakalı kişilere rahatlıkla ulaşabiliyor ve onlarla sitem vasıtasıyla etkileşime geçebiliyorum. Bu nedenle sizlere de tavsiye ederim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder